maandag 20 april 2009

Zoek de zon op

Zondag was ik geboekt voor twee Kikker-voorleessessies in Amsterdam.
Met dat mooie weer in een klein zaaltje op het terrein van de Westergasfabriek, je moet er maar zin in hebben.


Voor aanvang liep ik buiten even wat rond en toen zag ik een open plek in het parkje met een paar fijne bankjes. En heel veel magnolia’s.
Dus vroeg ik de organisatrice of ik het voorlezen lekker in het parkje mocht doen.
Nou graag! Leuk! Veel liever! Goed idee!

 

Dus toen heb ik ontdekt dat spelen in het theater helemaal niet zo zaligmakend is. Nee, gewoon bij het licht van de zon. Veel beter!
(sorry Thijs)


Ik moest tussendoor vaak denken aan de collegae van Kikker En Zijn Vriendjes, die op datzelfde moment in de donkere schouwburg van Hengelo stonden. De arme zielen. Ze wisten niet wat ze misten. theaterrabo_400
Vandaag gaven Theo en ik een Workshop Poppenspel in onze ruimte in Weesp.
De eindopdracht was dat de deelnemers een zelfverzonnen scène moesten spelen.
Drie van de vier clubjes kozen er voor om hun stukje in de open lucht te doen, en dat was voor ons als publiek heerlijk. Dat snap je.

 

Het Nieuwe Theatermaken gebeurt dus bij zonlicht.
En de aanstormende talenten hadden dát alvast goed begrepen.
Workshop 2009 april-22

4 opmerkingen:

Thijs zei

ik ben de eerste die buiten staat op te bouwen....... dus ik zeg, kom maar op met die kikker goes festival tour ;-)

Dick zei

Ja Thijs, dat willen we wel, maar we zijn bang dat jij dan weer in je korte broek gaat staan werken. Binnen is dat niet zo'n bezwaar, maar buiten zijn allerlei vreemden die dat dan zouden kunnen zien.

thijs zei

tja zie je er is een reden dat men mij in de donkere krochten van het theater heeft gestopt hahaha

Paulus zei

Het was maar goed dat je buiten was met dat aanstormende talent.