vrijdag 1 mei 2009

Filmcarrière

Ik ben de afgelopen tijd vaak mee geweest met
Kikker En Zijn Vriendjes.
Dat was erg gezellig, maar de spelers vroegen bijna iedere dag of ik de film van Het Grote Terra POPconcert al klaar had.
En dan moest ik weer zeggen dat het monteren van beelden van zes (6) voorstellingen heel veel werk is, vooral als meer dan de helft van die beelden onbruikbaar is vanwege enorme lichtverschillen of omdat er af en toe een vervanger (Hadie Sven!) over het toneel liep. Of omdat Babbe ineens de partijen van Niels zong. Of omdat Eric-Jan het leuk vond om bij één voorstelling grappig te doen met een kerstmannen-muts.
Kortom, het was, zoals ze dat hier zeggen “teugenopzienderswerk”  (hardop voorlezen).

 

Dus zei ik steeds dat ik er helemaal geen zin in  tijd voor had.

 

Maar nu ik toch een paar vrije dagen had ben ik maar eens flink in de computer geklommen. Met een nieuw montageprogramma en alle tijd van de wereld (tot diep in de nacht!) heb ik het eindelijk , min of meer, voor elkaar!
Hier en daar waren gewoon geen goede beelden of overgangen voorhanden, maar het resultaat is alleszins redelijk.
Vooral voor intern gebruik. En daar maakte ik het voor.

 

Overmoedig geworden besloot ik meteen maar een filmpje te fabriceren van de beelden die we maakten tijdens de Poppenspel-workshop van een paar weken geleden.
Zodat de webloglezers ook iets te zien hebben…

 

2 opmerkingen:

Roosje zei

Vooral intern gebruik...
Maak ik een kansje ;).

Liefsss

Mariska zei

ik ben verre van intern, mar wel zeer geintereseerd. Kan je er geen dvd van maken? Ik wacht touwens ook vol spanning op de dvd van Kikker en zijn vriendjes....