maandag 2 maart 2009

Als een natte krant

"Ben je aan het tuinieren, of wat?" vroeg de buurvrouw die
me tot mijn middel in een gat in mijn voortuin zag staan.
"Er schijnt hier een schat te liggen," zei ik.

Maar de werkelijke reden was heel wat minder grappig
(nog minder?).
De verstopping (zie gister) kon niet binnenshuis worden
verholpen en dus moest ik op zoek naar een put die,
volgens de maten die ik van een gemeente-ambtenaar
telefonisch door had gekregen, onder het grasveld moest
zitten. Bijna in het midden, berekende ik.

Maar lang nadat zowel mijn rug als mijn knieƫn pijn waren
gaan doen had ik nog steeds niets gevonden.
En ik begon te twijfelen aan de maten die ik door de telefoon
had gehoord.

Dus belde ik nog maar eens naar het gemeentehuis.
"Ik kom morgen wel even langs," zei de man.

Dus nu ligt er een diep gat in mijn grasveld.
Ga ik morgen eens zien of de krantenbezorger eigenlijk
wel netjes over het paadje naar mijn brievenbus gaat.
Want ik vermoed dat hij altijd een stuk afsnijdt.

Ha! Dat zal hem leren!




3 opmerkingen:

Anoniem zei

ach anders die kuil gewoon vol laten lopen heb je ook eindelijk een vijver in je tuin....... want alleen een vijver in je keuken is ook zo saai....

Anoniem zei

Haha!
En dan heb ik een vijver in mijn tuin, ligt er direct al een fiets in. En een krantenbezorger.

Anoniem zei

hahaha beter dat hij in die vijver in je tuin ligt dan in die vijver in je keuken ;)..... moet je iedere keer over een fiest heen klimmen als je koffie wil zetten