maandag 30 maart 2009

"Je ziet er slecht uit!" *)

Ik zou afgelopen vrijdag naar Haren (Groningen) mogen met Kikker. 
Die goede ziel houdt zich –ook- bezig met voorlezen uit eigen boekjes, op scholen en in bibliotheken door het hele land, maar hij heeft geen rijbewijs. Daarom heeft men een paar Terraristen – waarondergetekende – bereid gevonden hem te vervoeren.
Bovendien heeft hij beweging nodig en daar zorgen wij dan ook voor.  O ja, en voor zijn stem. Maar dat spreekt.

Donderdagavond echter, net thuisgekomen van vijf voorlezingen in Ede, werd ik ziek. Althans, ik had het heet terwijl ik rilde, ik voelde hoe overal in mijn lijf mijn bloed stil stond en alle botten deden pijn.
Waarschijnlijk was er een Edense griep met mij meegelift.
Waarvoor dank!
(Nee, dat is niet aardig. Het was juist helemaal geweldig in Ede!
En dat meen ik echt.)

Kortom, om een lang blog kort te maken, 's avonds laat via Linda en Merel – twee van onze productiekanjers, 24 uur per dag bereikbaar – met Haren afgesproken dat ik de volgende morgen om half acht de organisatrice wakker zou bellen met mijn medische update. Want rond dat tijdstip zou ik, volgens de planning,  in de auto stappen.

De wekker had ik gezet, maar dat bleek verspilde moeite. Want de hele nacht was ik wakker. Hondsberoerd.

Nadat ik Haren had afgebeld viel ik eindelijk min of meer in slaap.
En toen zag ik steeds de beteuterde gezichten van de kindertjes uit Haren voor me. Achgut.
Heb je je zo verheugd op de komst van Kikker, issie ziek!

Maar, Harense kinderen, aanstaande vrijdag gaat Kikker het wéér proberen. Als alles goed gaat komt hij dan bij jullie langs.
Ik zal zorgen dat hij deze week op tijd naar bed gaat.
En veel gezond fruit eet!
Enzo.vitamine

 

*)Varkentje tegen Kikker in 'Kikker Is Verliefd'

7 opmerkingen:

Paulus zei

Ja, eet veel fruit, daar kikker je van op.
(Zo, ben ik al die andere mensen voor die dit inkoppertje ook zouden gaan maken in hun reactie............)

Dick zei

Zo!
Is het bij jou ook maandagochtend?
(wel snel trouwens, de inkt is nog niet droog!)

Paulus zei

Hè?! Nee, dinsdagochtend. Hoe kan dat nou??

Roosje zei

Beterschap!

Dick zei

Dank je Roosje.
Het gaat al weer...
(dus morgen ga ik weer fijn met Kikker op stap!)

Niels zei

"ik had het heet terwijl ik rilde"

Ook nog blij en bedroefd tegelijk?

Dickie, ben jij niet gewoon verliefd? ;)

Dick zei

Haha, Niels.
Nee, ik weet gelukkig hoe dat voelt.
Dit keer was ik stijf over mijn hele lijf en niet slechts plaatselijk.
Als dit verliefdheid was (beroerd voelen, knallende hoofdpijn, overgeven, spuitpoep) zou niemand ooit verliefd willen zijn!