maandag 16 maart 2009

Uitzicht

Tegenover mijn huis staat 'De Oude Pastorie'.
Dat is een monumentaal pand, dat door de overburen ingrijpend
is gerenoveerd.
Zo ingrijpend dat het er niet echt mooier op is geworden.
Althans, van buiten.
En vanuit mijn optiek.
Want dit is wat ik tegenwoordig zie vanuit mijn werkkamer:





Geef toe, dat is niet echt een fijn uitzicht, zo'n blinde muur.

Waarom buurman dat zo heeft laten doen is mij niet bekend.
Misschien omdat ik ooit tegen hem zei: "Jij hebt dan misschien
een duurder huis, ik heb een mooier uitzicht."
En dat hij toen heeft gedacht: ik zal je krijgen.

Maar nu zat ik te denken: zou er iets in de hinderwet staan
over overlast door een beetje licht?
Want anders heb ik een ideetje waar ik die witte muur voor
kan gebruiken.
Dan schaf ik een flinke filmprojector aan en dan krijg je
bijvoorbeeld dit:




Ik weet niet, maar het lijkt mij véél mooier...




4 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is een Zeldzaam Venster. Maar we kijken naar North by Northwest(toch?).
Wil er iemand nog popcorn?

Dick zei

Tien punten voor Paulus!
(En laat maar doorkomen die popcorn.)

Terwijl we hier éigenlijk een beetje naar 'noord bij noord-oost' kijken.
Maar daar heeft De Meester geen film over gemaakt.

(bovengenoemde is overigens mijn favoriete film van mijn favoriete regisseur, maar dat had je al begrepen natuurlijk)

Niels zei

Filmavondje bij Dick!
Kom maar door met die mailtjes!

Anoniem zei

Meeste stemmen gelden?