zondag 1 maart 2009

Verstopt

De afgelopen tijd hoorde ik vreemde geluiden als ik onder
de douche stond. Uit het doucheputje welteverstaan.
Af en toe liep het water niet weg, en andere keren was
er niks aan de hand.
Maar toen ik vrijdagochtend in alle vroegte - na een
wakkermakende douchebeurt -  beneden kwam, stond
mijn keukenvloer blank.

Een groot deel van de zaterdag ging op aan het schroeven,
sleutelen, zuchten en vloeken in het aanrechtkastje.
Heel klassiek, met kopgestoot en al.
Bezweet en met een roodaangelopen hoofd moest ik
uiteindelijk de strijd opgeven.
Het euvel heb ik niet kunnen verhelpen, maar ik weet wel
dat het diep onder het huis zit. Of zelfs daarbuiten.

Maandag komt de 'ontstoppingsservice'.
"We brengen ook een cameraatje mee, " zei de man
aan de telefoon.
"Zal ik zorgen dat mijn haar weer goed zit," zei ik.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Is het gelukt, met je haar??

Anoniem zei

Ach, wat zal ik zeggen...