woensdag 11 maart 2009

Boeven vangen

Niet zo lang geleden is er ingebroken bij Theo.
Onder andere zijn laptop hadden ze meegenomen, en voor
mij is dat een waar schrikbeeld. Voor hem ook trouwens.

Nu las ik bij onze Joey op zijn weblog dat hem
hetzelfde is overkomen.
Laptop weg, je moet er toch niet aan denken!
En wat doe je er aan?
Niks, dacht ik.
Ja, beter uitkijken.
Maar we weten allemaal dat dat makkelijk gezegd is.

Dus ging ik eens op internet kijken of daar misschien
oplossingen te vinden waren voor dit probleem.
En jawel!
Ik vond een toepassing, slim en gratis.
Het zorgt er niet voor dat je laptop niet gejat wordt,
maar áls dat gebeurt heb je grote kans dat je hem
terugvindt. En de vuile dief er bij.
Want sinds ik het programmaatje geïnstalleerd heb,
stuurt mijn laptop mij iedere dag een berichtje waarin staat
waar hij zich bevindt. (voor de kenners: op welk ip-adres)
En als hij verplaatst wordt stuurt hij steeds berichten.
Zodat de politie hem kan volgen, zeg maar.

Dus Theo en Joey (en alle anderen) kijk HIER eens naar.
Ik kan je zeggen dat het een ietwat geruster gevoel geeft.

Ik zit er bijna op hopen dat zo'n #$@*!!&^%^!! het
eens met mijn laptoppie probeert...



1 opmerking:

Anoniem zei

Ik denk dat ik maar eens een laptop bij zoon Pepijn (9) laat inbouwen.