woensdag 19 augustus 2009

Nattigheid 2

Edinburgh is een fantastische stad. Vooral als je van regen houdt. Die hebben ze hier volop en ook nog eens dagen achter elkaar. Heerlijk!
Lekker na de voorstelling een beetje door de stad lopen soppen zonder dat je steeds om je zonnebrandcrème hoeft te denken, en dan gauw naar binnen om daar allerlei nuttige dingen te doen. Zoals vandaag, schrijven bijvoorbeeld. Dat gaat toch het beste als de regen gezellig tegen het raam tikt.

Maar ook deed ik de was.
Ik schreef al eerder dat we wel een wasmachine hebben maar geen droger. Toch ben je gewend dat je was na een tijdje op de een of andere manier droog wordt. Maar hoe doen ze dat hier? De kachel brandt nog niet want ook Schotten zijn zuinig.
De atmosfeer in Edinburgh is zo vochtig dat ik dacht dat de droogste plaats waarschijnlijk in een emmer water zou zijn. Maar dat schiet niet echt op natuurlijk.
Daarom toch de boel maar opgehangen, op stoelen en deuren.
Nu hoop ik maar dat ik straks een beetje droge lakens heb.
Anders ga ik ook nog van regen dromen.
Met alle gevolgen vandien.

1 opmerking:

GeThijsem zei

nou ik hoorde van de week van Theo dat er tussen de buien door geen druppel valt.... dus niet zo klagen.. ;-)

oh ja en dat wasgoed... heb je geen magnetron? ;-)

groetjes daar.

XT