donderdag 20 augustus 2009

Weekend

Vandaag en morgen zijn we vrij.
Terwijl heel Nederland loopt te puffen en te hijgen (en te klagen!) van de hitte, is het hier wisselvallig alsof het herfst is. Maar wij kijken nergens meer van op. Ook niet dat ons weekend op woensdag en donderdag valt.

Vandaag trok een aantal van ons de stad uit.
A trip to the country. En Mama Marieke was mee!

Update:
Ik maakte een filmpje, maar kreeg dat niet af voor de deadline (het moment dat mijn ogen dichtvallen).
Daarom nu pas hier: filmpje!

Bass Rock from Theater Terra on Vimeo.


11 opmerkingen:

Paulus zei

Gaaf Faam!! Terwijl hier de hagelstenen uit de lucht vallen zag ik dat jullie lekker buiten zaten. Het is de wereld op z'n kop!!!
Pepijn keek mee en vond het filmpje ook mooi. Hij vroeg zich af of jij ook de muziek gemaakt heb, die bij dit filmpje zat. Ik vroeg me dat niet af, maar wil wel graag weten van wie het afkomstig is.
Groet!!!!

Unknown zei

Dick, wat een mooi filmpje ... en die muziek, helemaal goed! Het geeft echt de relaxte sfeer van gisteren weer! Nogmaals bedankt dat ik ervan mocht mee genieten!.
Tip: crëeer nog een weekendje (van `s morgens 11 uur tot de volgende dag 10.00) en maak zo`n mooie sfeerfilm van de binnenstad van Edinburgh!
Marijke

Dick zei

Paulus:
Niet dat ik het niet zou kunnen hoor, die muziek maken (dat had Pepijn goed in de gaten), maar het is van Wolfstone (http://www.wolfstone.co.uk/)
Lang gezocht naar geschikt muziekje, toen dit gevonden op Youtube, opgenomen en eindeloos zitten knippen en plakken (bijna niet te horen(toch?)), want het origineel duurt 7 minuten.

Dick zei

Marijke:
Wij vonden het ook leuk dat je er was. En wat betreft dat Edinburgh-filmpje: we zullen zien.
Ik heb even nagekeken wat de muziek is bij het fietsstunt-filmpje:
Het is 'The Funeral' van 'Band Of Horses'
Ook op youtube te zien: http://tiny.cc/QCjiO

dick zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Dick zei

Roosje:
Zo 1,2,3 heb ik het niet gedaan hoor. Dit keer eindeloos aan de muziek zitten prutsen: zoeken op Youtube-opnemen-knippen-plakken-schuiven.
Als je zelf filmpjes wilt monteren: gewoon spelen met Windows Moviemaker. Zit op elke PC (even goed zoeken) en het is simpel maar prima programmaatje. Wel ietwat beperkt. Dus als je het dan onder de knie hebt stap je over op serieus programma. En dan laat je ons meegenieten...

Dick zei

(en Roosje, op de een of andere manier is jouw reactie verdwenen...)

yoekie zei

bjoetifoel het filmpje en de daarbij behorende muziek.
nou, alle mussen zijn van het dak gevallen in nederland maar de rust is weergekeerd na dagen van hitte dus nu maar weer eens aan het werk.
groetje van yoekie

Dick zei

O Yoekie!
Wat zijn jullie toch ook een stelletje bofkonten. Begin van de middag scheen de zon hier, dus ging Theo even wandelen. Kwammie net zeiknat thuis...

Paulus zei

Ik heb de orginele Gillies van Wolfstone d'r effies op nageslagen, maar je hebt het inderdaad keurig geknipt en geplakt.
Volgens zuster Ludgera was je daar op de lagere school ook altijd al goed in. Meen ik me te herinneren.

Dick zei

Roosje!

Ik vond je reactie toch terug (in mijn postvak) dus kopieer ik hem even naar hier. Sorry voor de rompslomp...

"Weer een super filmpje Dick.

Je moet me toch eens uitleggen hoe jij zo'n filmpje in elkaar zet, want het lijkt wel of jij dat zo 1-2-3 doet...

Overigens echt een prachtig stukje van Marieke met die aap :D.

Liefs Roosje"