zaterdag 15 augustus 2009

Nattigheid

Als ik zo naar de beelden – op weblogs enzo - uit Nederland kijk kan ik bijna niet geloven dat die actueel zijn. Ik zie mensen in korte broek lopen, kinderen die met een glaasje fris in de zonovergoten tuin zitten en mevrouwen die in T-shirtjes of hemmetjes langs komen fietsen. Terwijl wij hier de laatste dagen maar één gedachte hebben: waar is mijn paraplu? en: wie heeft mijn regenjas? Oké, twee gedachten dus.

Ze zeggen dan misschien wel eens van Schotland dat het er regenachtig is, maar daar is geen woord van gelogen.
De gids in de Camera Obscura, op de berg bij het kasteel, vertelde dat het een oude wetenschap is dat als je vanaf het kasteel The Kingdom Of Fyfe kunt zien liggen, dat het dan gaat regenen.
En als je het niet kunt zien, regent het al.
Ook daar lijkt mij geen woord van gelogen.

Gelukkig heb ik een nieuwe telefoon en daar staat een Weather-Forecast dingetje op. Daar kan ik op zien dat het hier de komende drie dagen blijft regenen. En misschien daarna ook nog wel. Zou me niks verbazen.
Kijken jullie in Nederland een beetje uit dat je niet verbrand?

Geen opmerkingen: