maandag 27 oktober 2008

Terug

Van Het Nieuwe Theater Terra Logboek


Terug in Nederland.
Dat valt niet mee. Nederland wel (juist!), maar de vreemde tijd die
er hier op na gehouden wordt. Daar klopt niks van.
Tot diep in de nacht voel ik me klaarwakker en 's middags rond
een uur of vier kan ik spontaan in slaap vallen, als ik niet op pas.
Verder gaat het vrij goed. Heb een beetje foto's zitten ordenen
en bewerken (zie boven, was in New York, geen Freebees) en verder wat vaag om me heen zitten kijken. Met scherpe blik, dat wel.

Het gras staat schrikwekkend hoog, en ik zou het nĂ³dig moeten
maaien, maar ik heb er geen zin in tijd voor. Want vandaag ben
ik jarig (ach, hoe aardig, dankuwel) en dat betekent: keet op-
ruimen en boodschappen doen/drank inslaan.

Voor de rest al weer gewend? Ja, best wel.
Al duurde dat even. Als je vijf weken bent weggeweest moet je
sommige dingen opnieuw leren: hoe het espresso-apparaat werkt
bijvoorbeeld. En de afwasmachine. En waar stonden de vuilnis-
bakken ook alweer? (had de buurvrouw om een of andere reden
verplaatst). Wel bleek de keukengeiser kapot.
Zaterdag was ik daar al achter en zondag besloot ik, na veel
gerommel en geprobeer dat het ding de geest had gegeven en ik
een nieuwe moest gaan kopen.
Vanmorgen ontving ik mijn eerste verjaardagskadootje in de vorm
van een heldere ingeving. Plots kwam ik er achter dat de gijser
niet kapot was, maar dat ik de kraan steeds de verkeerde kant op
drukte.
Ik heb zo'n moderne keukenkraan waarbij je behalve draaien (zodat
het water begint te lopen) dezelfde hendel naar voor of achter moet
duwen (zodat je warm of koud water krijgt).
Warm/heet (altijd van je af) en koud (kindvriendelijk, naar je toe)
had ik door de war verwisseld. Vandaar.
Nee, van toeren in Amerika word je niet bepaald slimmer.
Wel slaperig.

Straks komt de visite.
Dus dan word ik vanzelf wak

1 opmerking:

Anoniem zei

GEFELICITEERD!!!